Author Topic: Birthday Logo Design Contest: Win 100$ coupon!  (Read 12043 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Elise

• Full Member
Re: Birthday Logo Design Contest: Win 100$ coupon!
« Reply #15 on: May 13, 2016, 06:31:53 am »
My first entry. Happy birthday, AKVIS!
I have used Points, Coloriage, SmartMask, ArtWork and Sketch : )
« Last Edit: May 13, 2016, 06:36:22 am by Elise »

Offline wojat

• Full Member
« Reply #16 on: May 16, 2016, 01:23:58 pm »
My last one using airbrush & smartmask ;)

Offline doezel

• Expert
« Reply #17 on: May 16, 2016, 03:43:39 pm »
Am 23.04.2016 besuchte ich die Kunsthalle Schirn in Frankfurt am Main, wo eine Austellung von etwa 50 Werken des am 25.12.1983 (im Alter von 90 Jahren) verstorbenen katalanischen Malers Joan Miro eröffnet wurde. Mich erinnerten seine Werke
bei sehr großzügiger Betrachtung in entfernter Weise an Mondrian. Ich habe mir die damals zeitgemäße Kunst nur bestehend aus unseren Wortbuchstaben vorgestellt. Im vereinfachten Vergleich hierzu würde ich Miros Werke in seiner Verkürzung der Werte mit unserer heutigen Kurzschrift (Stenografie) ansehen. Man kann zur Modernen Malerei stehen, wie man will - ich liebe sie!

Ich habe mich deshalb entschlossen, mein zweites "Birthday Logo" in abstrakter Form zu gestalten. Es wurden hierzu folgende AKVIS Programme benutzt: AKVIS SmartMask und AKVIS Chameleon.

Den Sivka-Pferdekopf habe ich mit jeweils veränderten Konturlinien in verkleinerten Formen in grüner, roter und blauer Farbe ausgefüllt und jeweils schräg nach unten links versetzt.

Für die Geburtstagsgrüße "Happy  Birthday 2016" habe ich eine dem abstrakten Bild angemessene Schrift ausgesucht.

Den "Logo-Schriftzug AKVIS" habe ich farblich verändert und mit "miroähnlichen Zeichen" verziert.

Offline sktcher11

• Beta Tester
  • Expert
  • *
« Reply #18 on: May 18, 2016, 10:54:02 pm »
Here's my first entry.
I used the story theme about the magical horse from the Russian fairy tale Sivka-Burka (read backwards: Sivka =Akvis).
In short the fairy tale was about a peasant farmers son who captured Sivka Burka on his farm and the horse said if you let me go free I will be your friend.
If you need something just whistle and say sivka-burka and I will come to you.

It happened at the same time that the tsar of the village, who had no son, organized a contest to determine who would succeed him as the tsar. He placed his beautiful daughter on the top floor of a very tall tower and announced that the man who could reach the princess jumping on a horse and could take the ring from her finger would win her hand and rule the land. On the third try, the peasant farmer's son grabbed the ring riding Sivka-Burka and galloped away. It was not discovered till everyone in the village was invited to a feast given by the tsar and the daughter noticed the ring on the peasants finger. The princess said, "Dear father, here is my fiancé!" The peasant (Ivanushka) called Sivka-Burka who turned him into a handsome man and he married the princess.

I made this composition using several different images. The sky background, the castle, the fireworks and the carousel horse. I made the flag on top of the castle in Photoshop.
I used SmartMask on the Castle and Carousel Horse to eliminate their backgrounds.
I used HDR factory on the Castle image, then I used Airbrush, Sketch and Neon on 3 different images of the horse and placed each of them on their own layer in Photoshop. Then I changed the blend modes and adjusted the opacity of each layer to get the look I wanted for the horse. As a final touch I add a Spray edge effect to the border of the image using ArtSuite.

Happy Birthday Akvis!  ;)
« Last Edit: May 23, 2016, 04:06:33 am by sktcher11 »
Later, Sktcher11 :)

Offline sktcher11

• Beta Tester
  • Expert
  • *
« Reply #19 on: May 21, 2016, 05:09:29 am »
Here's my 2nd Akvis Birthday Entry.
This image consisted of 2 separate images… the bottom gift image and the top balloon-head image.

I used SmartMask to eliminate the top half of the background on the gift image. Then I used Enhancer and HDRfactory on the bottom half of the gift image background.
Then I made and added the place card with the Akvis logo to the bottom image. For the top half background image of the balloon-heads, I applied a slight Neon effect. I then framed it in ArtSuite, I also made other layer adjustments in Photoshop.
« Last Edit: May 23, 2016, 04:17:59 am by sktcher11 »

Offline sktcher11

• Beta Tester
  • Expert
  • *
« Reply #20 on: May 23, 2016, 04:03:37 am »
Here's my 3rd and final image.
This image is composed of 2 separate images. The top sunset sky with the black horse silhouette and the bottom image of the champagne bottles and glasses.

On the top sky image I used HDRfactory to enhance the sunset of the sky. Then I added the sparkle light streak to the horse to make it appear magical. I then added the Akvis logo behind the horse and appear over the sky.

On the bottom champagne image I ran that image thru Neon 3 different times with different Neon preset settings. I then place the 3 images on their own layers in Photoshop and changed the blend modes and opacity for each to get the look I wanted for my Neon effect. I then made the Akvis logo into the bottle labels and also made the top labels to the bottles. I then added the letters that spelled out twelve and added them to the glasses.

I finalized the image with the artistic crop frame in ArtSuite.

Happy 12th Birthday Akvis!

« Last Edit: May 23, 2016, 04:27:38 am by sktcher11 »

Offline doezel

• Expert
« Reply #21 on: May 27, 2016, 03:41:30 pm »
Es war einmal ..... So fangen viele Märchen an und enden dann: ... wenn sie nicht gestorben sind, dann leben sie noch heute!
Und wie war es mit dem Zauberpferd Sivka Burka?! Ich habe mit folgendes Ende der Geschichte ausgedacht:

Als der Besitzer des Zauberpferdes spürte, dass seine letzten Tage gezählt waren und ihn bald die Dunkelheit umhüllen würde, dachte er über seinen letzten Traum nach, den ihm Sivka Burka erfüllen sollte und er bat Sivka Burka: Wenn ich einmal gestorben bin, dann erfülle mir bitte meinen heutigen Wunsch: "Trauere nicht um mich, sondern wünsche Dir eine kleine Tochter, die schön wie der geheimnisvolle Mondschein ist." Gib ihr den Namen "Moonlight Sonata" und lerne ihr "die Kunst der Inneren Mitte" zu leben. Zur Erinnerung an unsere schöne Zeit, wo wir ein Herz und eine Seele (Familie) waren, feiere jedes Jahr das Geburtstagsfest deiner kleinen Tochter in der Nacht mit einem großen Feuerwerk, denn Du bist dann nicht mehr allein, sondern hast eine neue Familie. Und vergiss zu Deiner Freude die drei Zauberworte nicht:"AKVIS, AKVIS, AKVIS!" Und er sprach weiter:

Die Kunst der Inneren Mitte ist der Ausdruck der Harmonie, den ich als Mensch als die von Gott gegebene Schönheit anstrebe, ohne die Gewissheit - diese jemals zu erreichen, jedoch in der Hoffnung - ihr zukünftig einmal zu begegnen. Es ist das Bewusstsein, den ersten Schritt zu diesem Traum mit reinem Gewissen als Ausgleich zur "Modernen Kunst des Lebens in der Gegenwart" zu machen, um sich dem "scheinbar Unmöglichen" auf den "Flügeln des Glücks" zu nähern, das uns "Zufriedenheit mit uns selbst" verspricht.

Es ist der gleiche Wunsch - wie einem Bild ein Gefühl zu verleihen - das unser Menschsein erahnen lässt. Wahrlich ein Wunschtraum, der sich ein Leben lang träumen lässt. Ich liebe ihn!

Eingedenk dieser Geschichte stellt mein heutiges "Birthday Logo" Sivka Burka und Tochter Moonlight Sonata bei der zwölften Geburtstagsfeier mit einem großen Feuerwerk in der Nähe des Pavillons "Jardin des roses" dar. Die "Kunst der Inneren Mitte" verbindet darin abstrakte Motivteile (Sivka Burka und Moonlight Sonata) mit gegenständlichen Motven - sozusagen "Gegensätzliches (im Sinne von anderes)" zu einer Einheit.

Wenn meine Worte und/oder mein Bild Ihnen etwas gesagt haben, das Sie ein wenig bewegt hat, dann habe ich einen winzigen Schritt auf diesem Wege zurückgelegt:

Zu meinem diesjährigen Jubiläumsgeburtstag (75.) im Juni wünsche ich AKVIS und uns allen eingedenk der letzten Worte des Verstorbenen:

HAPPY BIRTHDAY - von Schritt zu Schritt an jedem Tag, der uns noch verbleibt - und AKVIS, AKVIS, AKVIS auf der Suche nach der "Kunst der Inneren Mitte"!

Es wurden folgende AKVIS Programme verwendet: Sketch, Neon, Lightshop, SmartMask, Chameleon, Retoucher, Enhancer und Art Suite.
« Last Edit: May 27, 2016, 03:48:13 pm by doezel »

Offline Lidia

• Moderator
  • Expert
« Reply #22 on: May 30, 2016, 06:56:14 am »
We just have received a logo from Dietmar Harsch. He used AKVIS LightShop.
AKVIS team

Offline emrys

• Full Member
« Reply #23 on: May 31, 2016, 07:07:04 am »
My 1st attempt.

Your mascot facing the HorseHead Nebula. I used ArtWork, Charcoal and Neon.

Offline Lidia

• Moderator
  • Expert
« Reply #24 on: May 31, 2016, 01:35:55 pm »
2 logos from Emilio Díaz Herrera.
He used HDRFactory + ArtSuite for the first logo and HDRFactory + NatureArt for the second one.
AKVIS team

Offline emrys

• Full Member
« Reply #25 on: May 31, 2016, 08:23:42 pm »
My 2nd try.

I used ArtWork and Charcoal.

Offline Marina

• AKVIS
  • Full Member
« Reply #26 on: June 01, 2016, 05:33:37 am »
We've received the third work from Emilio Díaz Herrera.
He used HDR Factory and NatureArt to create that logo.

Offline Lidia

• Moderator
  • Expert
« Reply #27 on: June 01, 2016, 05:37:28 am »
And here are 3 logos from Herbert Mitmasser. He used AKVIS Chameleon for creating all the images.
« Last Edit: June 01, 2016, 05:44:19 am by Lidia »
AKVIS team

Offline Lidia

• Moderator
  • Expert
« Reply #28 on: June 01, 2016, 05:39:37 am »
Three entries by Stephane L.:
Happy Birthday to Akvis!
Here is the list of what I used:
Image #1 : Akvis Lights on Advanced Metalizer (Filter Forge). And many other filters for small adjustments.
Image #2 : Akvis Frames + Color Efex Pro (Google Nik Collection).
Image #3 : Akvis Neon (Colored Pencils preset) on Picasso Redux (Filter Forge), then Topaz Clean (Flat Style preset).
AKVIS team

Offline Marina

• AKVIS
  • Full Member
« Reply #29 on: June 02, 2016, 05:15:39 am »
Lida Angelica Moreno Alvarado has sent us 2 works.
She used Photoshop, Corel Draw, AKVIS Sketch, AKVIS LightShop, AKVIS Noise Buster, AKVIS Magnifier.
« Last Edit: June 02, 2016, 06:27:44 am by Marina »